weer tempels, maar er komt ook nog wat anders hoor - Reisverslag uit Thanjāvūr, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu weer tempels, maar er komt ook nog wat anders hoor - Reisverslag uit Thanjāvūr, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

weer tempels, maar er komt ook nog wat anders hoor

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

14 Juli 2011 | India, Thanjāvūr

hoi allemaal

Daar ben ik weer. Na pondicherry zijn we gisteren naar thanjavur gereden. Een rit van 170 kilometer waar je hier 5 uur over doet.

Nou hebben we tussen door ook wel dingen bekeken.

We begonnen bij een grote tempel echt in de achterlanden.
wederom waren wij hier een atractie. iedereen zit stiekem foto's te maken van je en te lachen.
De dapperen hebben het lef om op je af te stappen en te vragen waar je vandaan komt.

Daarna zijn we doorgereden naar nog een oude tempel. Toevallig was hier een school aanwezig. We werden letterlijk belaagd door kinderen, helemaal toen we de camera te voorschijnhaalde en ze er achter kwamen dat ze zich zelf op de schermpjes konden zien. En maar voelen aan onze huid, Schijnbaar voelt deze toch anders aan als een donkere huid?????

tegen het eind van de dag hebben we in een een klein stadje nog weer een paar stempels gezien die van kitscherigheid mooi zijn. zoveel kleur en figuren.

in de avond tegen 6 uur kwamen we aan in tanjavur. Zoals je begrijpt hebben we hierna niet veel meer gedaan.

Vandaag hebben we sight seeing tour gedaan. we hebben weer wat tempels bekeken en een palei s. Daarna zijn we naar een bronsgieterij kaste geweest. Deze man een jaar of 40 was nog steeds in de leer bij zijn vader. Echt handwerk.

Nu zit ik lekker in een internet cafe onder de ventilator. Want het is hier nog steeds zo'n 35 graden.

vanavond gaan we nog een wandeling maken door het centrum en morgen rijden we door naar trychi. we hebben nog twee steden die vol staan met tempels en dan gaan we de natuur in. begin er wel naar uit te kijken. want al die vishnoe's en shiva's beginnen toch wel erg op elkaar te lijken:)

tot de volgende keer!!

• 14 Juli 2011 - 08:15

Manon:

Wederom een mooi verhaal en wat heb je weer ontzettend mooie foto's gemaakt..
    Dat wordt weer een prachtig fotoboek! :)

Liefs

• 14 Juli 2011 - 09:06

Gerri:

Prachtig gemaakte foto's. Dit maakt de reis visueel beter te volgen dan 'alleen' woorden. Groetjes en genieten maar!

• 14 Juli 2011 - 11:55

Diny Verwoolde:

Nou meid na het zien van die mooie foto,s snap ik dat je dol bent op dat land en dat je naar je zin hebt maar dat je de tempels een beetje voor gezien hebt geloof ik graag. Het hier in ons kikkerland gewoon herfst ,bij jouw misschien erg warm maar altijd beter.

Tot horens mam.

• 14 Juli 2011 - 16:04

Paulien:

Wow, mooie foto's. Wij zitten op het werk met een bak regen uit de lucht de hele dag al!
    Paulien en Judith!

• 14 Juli 2011 - 22:55

Loes:

Ah, ik zie dat je via een kleine omzwerving via IJsland (zo zei althans je waarbenjij.nu pagina) eindelijk in India bent aangekomen. Enne, stuur eens wat van die zon deze kant op!
    Foto's zien er trouwens echt tof uit.

• 15 Juli 2011 - 08:51

Marjan:

toch leuk een beetje meereizen met jou! prachtige foto's en geniet van elke dag.

liefs Marjan

• 16 Juli 2011 - 08:33

Annet:

Lekker wegdromen met je leuke verhalen, als ik namelijk mijn ogen open doe zie ik donkere luchten en regen!!!! Veel plezier nog en goede reis!