schitterende natuur en wilde dieren. - Reisverslag uit Kochi, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu schitterende natuur en wilde dieren. - Reisverslag uit Kochi, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

schitterende natuur en wilde dieren.

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

22 Juli 2011 | India, Kochi

hoi allemaal.

het is een tijdje geleden al weer. voor mijn gevoel maar dat komt omdat ik zo veel gezien heb.

Laat ik beginnen in madurai waar ik mijn laatste bericht heb gedaan. die avodn hebben we heerlijk op het terras gegegeten en ons laten verrassen door het indiase eten. lekker maar het blijft toch pittig.

De ochtend er na zijn we door gereisd naar kodaikanal. Een plekje op 2300 meter midden in de bergen. De tibetanen zijn hier naar toe gevclucht. En daadwerkelijk zie je hier nog een paar tibetaanse vrouwen in hun klederdracht lopen. het is een rustig stadje waar we ook rustig aan hebben gedaan. dat moest ook wel want zweten overdag betekende in de avodn onder de koude douche. alleen warm water tussen 7 en 10 want dan werd het water met vuur warm gestookt en kwam het bijna kokend uit de leiding. die dag hebben we lekker rond het meer gelopen en kort een aantal dingen bezocht. lang kon dit niet want dan werd de vallei zo mistig dat je bijna niet de weg kon vinden.

In de ochtend waren we van plan de coakers walk te doen. hebben we ook gedaan maar deze was maar 500 meter en puur uitzicht, wel een teleurstelling als je bepakt en bezakt denkt een hike te gaan doen. maar deze hebben we later nog met een gids gedaan. kort maar best pittig met de mooiste uitzichten door de jungle.

door de mist hebben we helaas de green valley en de pillarrocks niet gezien. het was white valley door de mist.

uiteindelijk zijn we die avodn door alle frisse berglucht vroeg gaan slapen. de stroomsoringen waar hier ook wel oorzaak van moet ik bekennen.

de dag er na een mooie rit naar thekaddy. een plaatste in de jungle met een mooi wildpark. nadeel we zitten nu op de grens waar de moezon gebint en het is best vochtig en regend zo nu en dan ook.
die middag hebben we dan ook een spice tour door de regen gedaan. niet dat het er minder mooi van werd. daarna zijn we het standje even ingeweest en geheel onverwachts komen we een bos tegen met vleerhonden. vleermuizen met een spanwijte van 1 meter. De hebben we zien hangen en vliegen.

de avond heb ik heerlijk op het balkon gezeten en heb genoeten van alle geluiden die de jungle met zich mee brengt. incl. langoer apen.

de volgende ochtend vroeg op voor de junglewalk. 3 uur lopen echt door de jungle. we kregen speciale pijpen aan voor de bloedzuigers wat bij mij helaas niet heeft geholpen.

de mooie toch heeft ons helaas geen groot wild gebracht maar wel langoer apen, een toekan en nog vele andere mooie vogels.

in de middag zijn we met een olifant door de spiuce gardens geweest. (ja je moet die olifantren die je niet gezien hebt toch compenseren.
nou dit is dubbel en dwars gelukt. Ik heb hem zelfs kunnen wassen.

eind van de dag hebben we een boottcocht gemaakt waar we uiteindelijk dn in de verte twee wilde olifanten hebben kunnen spotten. vrij zeldzaam in deze tijd.

nu ben ik inmiddels na een schitterende rit door de thee plantages en rubberbomen in cochi. we hebben vanavodn een lokale theater voorstelling gezien. deze gaat uit van muziek en gezichtsuitdrukkingen en beweigingen. met een waanzinnige make up waar ze een uur over doen. (gelukkig doe ik er niet zo lang over op mijzelf toonbaar te maken:)

nu nog effe achter de computer en dan straks lekker naar bed, de lange auto rit heeft me een beethe opgebroken.

schrijf jullie snel weer:)

• 22 Juli 2011 - 14:52

Manon:

wederom; klinkt erg mooi!!
    Bljiven genieten van al het bijzonders daar!

liefs

• 22 Juli 2011 - 15:13

Soraya:

Meisje meisje meisje. Wat een prachtig verhaal weer en wat heb je mooie dingen gedaan! Volgens mij onderga je daar een hele transformatie tot Jungle Wen...!