de drukte in. - Reisverslag uit Pondicherry, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu de drukte in. - Reisverslag uit Pondicherry, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

de drukte in.

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

12 Juli 2011 | India, Pondicherry

Daar zit ik dan. Op de grond in de deuropening van mijn hotel kamer. Anders heb ik namelijk geen bereik.

Nog even terug komend op mikn vorig verslagen. Er is inderdaad eeen strand maar het is niet een strand om te zwemmen. Realiteit is dat de tsunamie van jaren gelden hier ook heeft huisgehouden. Kustlijn is hierdoor flink beschadigd en de zee die loopt direct in een onmogelijke diepte door. De golven zijn dus erg gevaarlijk maar wel mooi om te zien. Zeker als zials gisteravond er onweer is en je in de verte het ziet bliksemen. Heb ean ook heerlijk in een rooftop restaurant genoten van dt mooe schouwspel.

Vanacht heb ik helaas wat slecht geslapen. Zal de uiteindelijke gewenning of jetleg wel zijn. Maar vanochtend toch op tijd op om vervolgens en uur op je ontbijt te moeten wachten. Volgens mij kan ik dat och sneller.

Vandaag zijn we 70 kilmeter zuid gereden naar pondicherry. Onderweg konden we stoppen waar we wilden. Zo kwamen we dus bij een zout winning. Ongelooflijk mooi. Er werkten vrouwen die met gemak 50 kilo op hun hoofd dragen. Ze verdienen hier maar 50 roepie mee per dag.

Pondicherry is een franse colonie geweest. Alleen de franse invloeden waren ver te zoeken. Wel hebben we mooie tempels gezien. En waren we hopeloos verdwaald op zoek naar ons hotel. Zelfs de tuk tuk chaufeur zette ons bij het verkeerde hotel af waar we met zijn allen inc. Chaufeur om hebben gelachen.

Nu zit ik hier nog even mijn blog te schrijven en ga op tijd naar bed. Ben gesloopt. Het sleche slapen en deze drukke stad eisen zijn tol vandaag.

Zal morgen eens kijken ok ik er wat fotos op kan zetten.

Slaap lekker allemaal

  • 13 Juli 2011 - 12:41

    Manon:

    Meisje,

    Ik heb zo na mijn vakantie even een inhaalslag gedaan om je blogs te lezen!
    Je doet leuke dingen, mooie combinatie van zon, zee en culturele dingen!

    Ik ben erg benieuwd naar je foto's!

    Geniet!

    Liefs, Manon

    Ps. Heb je die Geert Hoes inmiddels al ff uitgenodigd op je kamer of heb je hem niet meer getroffen? :P

  • 13 Juli 2011 - 20:09

    Monique:

    He Wendy,

    Behalve mooi ook een boel ellende begreep ik uit de media. Heb jij daar nog wat van meegekregen? Ik hoop maar van niet....

    Groeten,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 27115

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: