laatste tempel dagen - Reisverslag uit Madurai, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu laatste tempel dagen - Reisverslag uit Madurai, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

laatste tempel dagen

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

16 Juli 2011 | India, Madurai

hoi allemaal

om jullie gerust te stellen, het is hier allemaal rustig. geen rellen of aanslagen. Er is te weinig tourisme voor.

het laatste verslag was in thanjavur. Die avond hebben we nog heerlijk in een 4 sterren restaurant gegeten voor 10 euro per persoon. wel met wat stroom uitvallen er bij. maar die zijn nou eenmaal erg normaal en aan de orde van de dag.

gisteren zijn we naar Tricy gereden.
trigy staat bekend als een van de pelgrimssteden voor hindou's om een van de grote tempels te bezoeken. We hebben deze dan ook bezocht. we hebben ons eerst laten zegenen door een olifant. Muntje in de slurf leggen en vervolgens kreeg je een zachte tik op je hoofd van de olifant. resultaat olifant poept muntjes uit!!!

ook hier wou iedereen met ons op de foto. toen een man er achter kwam dat ik ook muziek maakte was deze helmaal idolaat van mij. moest elke keer op de foto en hem bellen en kon op bezoek komen. dit heb ik maar vriendelijk afgeslagen. En ja hoor de eerste keer deze reis kreeg ik een kind de handen gedrukt om hier vervolges mee op de foto te gaan. of het kind huild maakt hun niets uit!

Na deze tempel heb ik heerlijk genoten van mijn tali in het hotel. Blijft leuk zo met de handen alles eten:)

in de avond zijn we naar het rock fort geweest een tempel boven op een rots partij. zo'n 600 treden op. en een wind dat er boven stond.

vandaag zijn we na een rit van 140 kilometer aangekomen in de laatste tempelstad, Madurai.
hier staat de bekendste en grootste tempel. voordat we hier naar toe gaan zijn we in de ochtend naar het gandhi museum geweest. Hier kwamen we er achter dat india eigenlijk nog maar 60 jaar onafhankelijk is. (ja zo goed is mijn geschiedenis)

vanavond gaan we dus de tempel in. er schijnt ook een klassieke dansshow te zijn. ben benieuwd. Morgen gaan we dan per fietsrikja de stad verkennen. En dan overmorgen rijden we door naar het kodaikanal. op 2300 meter hoogte zitten we dan lekker in de bergen. Kijk er best naar uit moet ik zeggen.

ik ga nog weer eens proberen een paar foto's te uploaden. hoop niet dat het zoals de vorige keer 3 minuten per foto kost want dan zuller er niet veel bij komen :)

tot de volgende keer:)

  • 16 Juli 2011 - 10:55

    Gerty:

    Ha Wendy,
    Zo te lezen ben je weer wat uitgerust na een vorig verslag gelezen te hebben...maaruh je hebt dus geen duetje gespeeld met die muziekman...of heb je de sopsax niet mee??...hahaha...
    Benieuwd naar het volgende vehaal.
    Houdoe

  • 16 Juli 2011 - 11:05

    Paulien:

    Wat heb je het toch zwaar....
    Klinkt echt fantastisch, en niet duur het eten daar!

  • 16 Juli 2011 - 11:30

    Manon:

    gaaf hoor!
    Ben benieuwd wat je hierna nog allemaal gaat doen!
    De foto's zien er ook weer mooi uit..

    Nog geen drankjes doen op je hotel kamer? :)

    Groetjes

  • 16 Juli 2011 - 12:21

    Soraya:

    Lieve Wen. Wat een gave foto's! Ik kan me voorstellen dat elke nieuwe stad en plek waar je komt een ware ontdekking is. Allemaal wauw momentjes, ik hoop dat je die nog veel krijgt deze weken! En zulke mooie foto's blijft maken, zodat wij ook even een wauw moment kunnen hebben! Geniet van de mooie omgeving, de mooie mensen en het heerlijke eten meis... Ik krijg er al honger van als ik die foto zie ;)

    ps: wat is die foto van dat meisje bij je vorige reisverslag mooi!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 27121

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: