de laatste paar dagen - Reisverslag uit Kovalam, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu de laatste paar dagen - Reisverslag uit Kovalam, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

de laatste paar dagen

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

27 Juli 2011 | India, Kovalam

hi allemaal

zo al weer bijna mijn laatste dag. Vanuit india zal dit ook mijn laatste verslag zijn. de computers zijn hier allemaal niet zo snel.

Ik zit nu in kovalam. Een badplaats vlak bij trivandrum. Het resort heet de Country spa. op en top luxe kan ik je zeggen. heb wel moeite om stil te zitten en te genieten. dat krijg je als je zo druk bent geweest en eigenlijk geen rust in de kont hebt. maar vandaag heb ik heerlijk bij het zwembad gezeten heb ik een ayuvedische massage gehad en heb ik eindelijk eens lekker het geduld gehad mijn boek te lezen die ik bij me had.

Even terug na een paar dagen geleden. toen zijn we naar appelly geweest of terwijl de backwaters. daar zaten we ook al in zo'n mooi resort met zwambad waar we uiteindelijk ook nog zijn geupgrade naag de lodges omdat er een bus met schooljongens waren gearriveerd. helemaal niet verkeerd zoals je begrijpt.
De eerste dag zijn we lekker wezen zwemmen en zijn we naar het strand gelopen die avond. Was wel wat langer als verwacht en met de moezon die hier is kregen we dus indd een gigantische bui op onze kop.

de ochtedn er na hebben we een boottocht van drie uur door de backwatres gedaan. en we hadden heerlijk weer. ben zelfs een beetje verbrand. Het is allemaal water met kanaaltjes waar op eilandjes allemaal huisjes staan. mensen doen hun was, poetsen hun tanden, de visboer komt per boot langs net als de vuilnisman.

die avond hebben we afscheid genomen van onze chaufeur/ gids kumar(papa kumar). was altijd bezorgd om ons. Maar het was een superreis met hem.
Hij heeft ond de volgende dag naar naar de trein gebracht waar we naar koval zijn gereden. wer een uitdaging op zich. je hebt drie minuten de tijd om in stappen en de juiste coupe te vinden. En dat in een trein met 60 coupe's waar je niet door heen kunt lopen zoals in nederland.

Ook de trein zlef is een uitdaging. de kakkerlakken zijn er namelijk niet vreemd. gelukkif waren ze niet zo groot maar toen ze over onze tassen liepen hebben we wel even moeten slikken en lachen. met als gevolg dat de hele coupe ons aan zat te staren waarom wij toch zo aan het lachen waren.

nu zitten we dus in kovalam .morgen hebben we nog maar een excursie geboekt. we gaan trivandrum in en bezoeken nog een aantal wild projecten. vrijdag nog een relax dag en dan vliegen we zaterdag om half 4 in de nacht naar nederland waar ik als het goed is tegen 2 uur land in amsterdam nederlandse tijd.

thuis zal ik mijn laatste verslagje wel schrijven. nu ga ik zo lekker slapen.

hoop dat jullie allemaal een beetje hebben kunnen mee genieten van mijn mooie reis. bedankt voor het volgen en de reacties.

PS mam mis Qwinty best zie hier zo veel zwerf katten en kittens!!!!

  • 27 Juli 2011 - 15:46

    Manon:

    Nog ff lekker relaxen daar meis, je kunt je heir in nederland wel weer druk genoeg maken!
    Zie je hopelijk snel na je vakantie! :)

    Liefs en goeie terug reis alvast

  • 27 Juli 2011 - 17:03

    Marjan:

    sjeempie wat gaat het snel...geniet nog maar lekker

  • 27 Juli 2011 - 18:03

    Diny Verwoolde:

    Nu Wendy geniet nog even van al dat mooie daar vanavond zitten we nog buiten tussen de buien door maar zaterdag wordt het nog maar 16 gr dus de BBQ staat op een laag pitje. Vanmiddag heerlijk met Qwinty in jouw tuin gezeten genoten van de zon en het geronk van haar.
    Bel zaterdag als je ongeveer bij Apeldoorn bent dan kom ik je op halen van het station.

    Kusjes mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 27119

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: