te veel om op te noemen! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu te veel om op te noemen! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

te veel om op te noemen!

Door: wendy verwoolde

Blijf op de hoogte en volg wendy

12 September 2013 | Indonesië, Lovina

Met de zee op de achtergrond en nog zo'n 30 graden zit ik heerlijk op mijn balkon in bali! Maar voordat ik zo ver ben heb ik nog zo veel gedaan!

laat ik beginnen na de nacht borrelen in jokja.. We.hadden een excursie gepland..... Pfff het was 35 graden en iedereen was brak. Je raad het al de tour door jokja ging half langs ons heen. Hoewel de becak tour erg leuk was ging het bezoek aan het waterpaleis en het sultanspaleis het ene oor in en andere weer uit. Na aan het eind van de tour nog effe wat souvenirs te hebben gekocht, ben ik snel het zwembad in gedoken!

De volgende dag gingen we richting tawangmanoe, voordat we hier aankwamen konden we eerst de indrukwekkende en oudste tempel Brambanan bewonderen. Deels in maar beslist niet minder mooi!
We sloten de rit af met een wandeling richting hotel. Pff de hoogte en al die bergen vallen niet mee! Maar ik heb het gehaald en de wandeling was erg mooi langs al die kleine huisjes en akkers!

Die nacht sliepen we bijna op de moskee, dat hebben we geweten, de scan ging af alsof ze de microfoon naast mijn bed hadden gezet... Om half 4!. hierna toch weer de bus in naar malang, zo'n 300 kilometer verder. Een echte studentenstad. We hebben een mooi hotel. Na lekker lux uit eten te zijn geweest voor 10 euro hebben we ons klaar gemaskt voor de volgende reisdag. Richting de bromo! Na een helse rit.door bergen komen we bij hotel aan met uitzicht op de bromo! Echt te gek. Die zelfde middah gaan we nog naar de kraterrand... Wat een uitputting... Door alle stof de.hoogte en mijn gebrekkige conditie (ja ik geef het toe) kom ik jyperventilerenf boven. Gelukkig is er een reddende engel van de andere groep die me er weer bovenop helpt zodat ik toch nog kan genieten van dit bizarre landschap!

Na eem korte nacht en koude nacht vertrekken we om half 4 in de nacht richting het uitzichtpunt om samem met een paar honderd mensen de bromo bijzonsopgang te zien. Ondanks alle mensen echt spectaculair!

Broeg in de ochtend kom ik weer aan in mijn hotel om na een ontbijt naar de volgende plaats te vertrekken. Kalibaru. Een lux hotel met planten in de badkamer, een heerlijk zwembad en bovemdien een goddelijke massage! Na een heerlijke nacht was het tijd om java achter me te laten en naar bali te gaan. Daar zit ik dus nu in een mooi resort!!


  • 12 September 2013 - 12:45

    Manon:

    Klinkt goed evenals de foto's op Facebook..
    Wel teleurstellend om te horen dat onze wandel kilometers geen vruchten hebben afgeworpen! :-(

    Nog ff lekker genieten!!!

  • 12 September 2013 - 13:09

    Diny:

    Zal ik je maar vast opgeven bij de sportschool !!! Pff je moet er wel wat voor hebben om alles te zien, vroeg opstaan flinke klimpartijen, maar als je al die prachtige plaatjes ziet dan weet je waar je het voor doet.

    Nog veeeeeel plezier dikke kus mam xxxxx

  • 13 September 2013 - 22:18

    Ivonne:

    Hoi Wendy,

    Leuk om weer via deze reisverhalen van je te horen. Geniet van al het moois en de warmte om je heen.
    Straks kun je weer lang genoeg in ons koude natte kikkerlandje zijn.

    Veel groetjes Ivonne

  • 16 September 2013 - 04:35

    Teunke:

    hallo Wendy,

    Al behoorlijk wat meegemaakt en gezien!!!
    GEWELDIG! Zoveel moois en leuke dingen.
    Geniet er nog even van.
    Succes met de hitte en geniet nog van wat komen gaat, de leuke mooie dingen - mensen - natuur - en te veel om op te noemen.

    hartelijke groet,
    teunke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 27137

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: