wat mooi is het hier! - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu wat mooi is het hier! - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

wat mooi is het hier!

Door: wendy verwoolde

Blijf op de hoogte en volg wendy

04 September 2013 | Indonesië, Pangandaran

hoi allemaal!

het is hier schitterend.. zo mooi dat het me moeite kost om alls te onthouden en een gaatje vinden alles even op te schrijven.

Laat ik beginnen bij het begin de drukke straten in bogor. Na aankomst zijn we de volgende dag hnaar de lokale markt geweest, groenten en kruiden waar ik nog nooit van gehoo0rd had, vissen spartelend op het droge en kippen opgepropt in een hokje waar volgens zijn soortgenoten boven hen werden geslacht. De reis vervolgende zich door de lokale wijkjes van bogir. kleine huisjes op onder en naast elkaar met steegjs nog geen meter breed. hoe klein het ook is iedereen lijkt trots en tevreden met hetgeen ze hebben. De middag hebben we afgsloten met een bezoek aan ded botanische tuinen waar ik blijkbaar een mooi foto abject was.

Na een goede warme maaltijd met uitzicht over de wijkjes slip°e ik voor de laatste nacht in Bogor.

De reis ging de volgende ochtend verder naar chipanas. Deze staat bekejd om zijn warm water bronnen. Eerst hebben we nog de de theeplantages bezocht.

Omdat de wegen erg slecht waren kwamen we pas laat aan... het hotel was simpell, een indonesisch toilet en een emmer om zelf je stortdoeche te creeren. Maar gioed ik sliep er ook maar een nacht want de volgende ochtend zijn we al oor gegaan om eerst de papandayan vulkaan te bezoeken. Een vulkaan die in 2002 voor het laatst een eruptie heeft gehad.Over deze lava stromen liep ik naar het actieve gedeelte tussen gijzers, stoom, zwavelstenen en dampen. Echt onbeschrijflijk mooi!!!

Na deze toch zijn we nog bij een authentiek dorpje geweest waar we in de avond aankwamen in pangandaran. Een kust plaatsje die in 2006 fors getroffen is door een tsunamie, de resten zie je hier nog wel van. Na een heerlijke gado gado heb ik een goede nacht gehad.

Vandaag heb ik kunnen zien hoe de orginele wayong poppen gemaakt worden en plam suiker, vervolgens ben ik naar ded green canyobn geweest. turcuaise water hoge rostpartijen met watervallen, tropuische planten en varanen echt zo mooi om door heen te varen....
In de middag zijn we naar het national park geweest waar ik stekelvarkens, vleermuizen apen en herten heb gezien.
Nu zit ik heerlijk even alles terug te halen en te wachten op de BBQ op het strant met life muziek en kampvuur!!!!

IK GENIET!!!!!
tot de volgende keer allermaal

  • 04 September 2013 - 14:59

    Diny:

    Mooi mooi mooi. In een woord geweldig. Wel een druk programma maar dathad je gezegd. Een mooier verjaardag cadeau kan ik niet krijgen een geweldig verslag. Xxx mam

  • 04 September 2013 - 18:40

    Tante Marjanny:

    heej lieve wendy, leuk hoor lekker genieten! van de bbq met lifemuziek ga ik meemaken wat je moedertje voor vanavond heeft geregeld!


    xx

  • 04 September 2013 - 19:58

    Soraya:

    Hey schatje! Wat een mooie dingen heb je weer gezien, een hele andere (maar prachtige) wereld of niet? Gelukkig heb je al kennis gemaakt met de bak mandi haha, werkt prima alleen dat water is zo verrekte koud!!! Je omschrijving van de vulkaan klinkt prachtig, ik kan niet wachten tot ik al die mooie plaatjes die je vast en zeker aan het schieten ben zie! Geniet ervan meissie, en neem je tijd om de dingen in je op te nemen,,,! Liefs

  • 06 September 2013 - 02:42

    Teunke:

    hallo Wendy,

    zo te lezen heb je al van alles meegemaakt en geweldig mooie dingen gezien en plaatsen bezocht.
    nog heel veel reisplezier en ik zal regelmatig je verslag lezen.

    geniet er van!!!

    hartelijke groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 27147

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: