hier ben ik weer - Reisverslag uit Dali, China van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu hier ben ik weer - Reisverslag uit Dali, China van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

hier ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg wendy

24 Augustus 2012 | China, Dali

het is al weer even geleden dan ik jullie wat heb laten horen.
Heel wat hoogtepunten maar ook dieptepunten hebben de revue gepasseerd.
Laat ik beginnen met de vliegreis naar Chengdu waar ik was geëindigd.
Deze had 3 uur vertraging. half 3 in de nacht kwamen we uiteindelijk aan in het hotel van Chengdu. Maar we hebben ons prima vermaakt met een chinees voetbal spelletje in de wachtruimte waar alle chinezen ons met verbazing hebben zitten aan te staren.

Chengdu is de laatste grote stad welke we voorlopig hebben bezocht in de reeks van grote steden. Het is een grote stad die wederom wel redelijk westers aandoet.
Voor dat de vliegreis vertraging had hadden we in de planning naar s'werelds grootste boeddha te gaan maar aangezien we zo laat aankwamen bedachten we eerst maar eens uit te slapen. Uiteindelijk zijn we in de middag toch nog gegaan.
Vanaf de boot hebben we de gigantische uit steen gehakte boeddha kunnen aanschouwen.
In de avond zijn we met de hele groep naar een karaokebar geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Gouden kroonluchters, marmeren vloeren, allemaal aparte kamertjes met velours vloerbedekking, het leek wel een hoerenkast, met natuurlijk een karaoke set waar we met zijn alleen tot in de late uurtjes hebben gezongen!

Na een goede nacht zijn we vervolgens in de ochtend naar het panda breading centre geweest. Aangezien china het enige land is waar nog een paar panda's in het wild zijn kon ik dit niet overslaan. Wat schattig zijn die beestjes. Ook helemaal niet zo groot als ik uiteindelijk had gedacht.
Na deze mooie excursie in vochtig en warm weer waren we wel toe aan een hapje eten, dat kwam goed uit want er stond een kookcursus op de planning. Chinees, en nee niet de babi ketjap en fu yong hai zoals wij ze kennen. Maar sweet and sauer pork, dumplings, en steamd eggplant. Erg lekker en makkelijk te maken om met als resultaat met een goed gevulde maag de trein in te kunnen voor een volgende reis van een paar honderd kilometer door de bergen.

Omdat het onderweg erg slecht weer was (onweer en regen) hadden we 3 uur vertraging. Het lijkt de NS wel!
Maar om de rit nog leuker te maken konden we ook nog 9 uur met de bus door bergen terwijl ik inmiddels stront verkouden aan het worden was van de airco in de trein.
Na een reisdag van 28 uur kwam ik eindelijk aan in liang met koorts en een verstopte neus.
Vol gepropt met pcm heb ik die dag een mooie fietstocht van 16 kilometer gemaakt naar een dorpje in de omgeving. Hier woonde ook de beroemde dokter Ho. Ongelooflijk 90 jaar en de huid van zijn handen was te vergelijken met die van mij. Hij keek ons allemaal een goed in de ogen en vertelde dat we allemaal gezond waren. Was het altijd maar zo makkelijk:).

In de avond heb ik heerlijk genoten van het eeuwenoude centrum in liang met allemaal lampionnetjes en mooi geklede mensen.

De volgende dag hadden we een heerlijke vrije dag. Lekker wat geshopt en geluncht. Had ik helaas beter niet kunnen doen. De hele nacht heb ik op de pot gezeten en niets is er in gebleven. Ik Was ook niet de enige, het lijkt er op alsof de gehele groep er langzaam aan moet geloven. Zal wel een combi zijn van vermoeidheid en verkeerd eten.

Maar ja, toch de volgende dag de bus in met wat pillen van de gids... PFF wat ranzig maar goed als ze werken....
Na een paar uur slaap in de bus zijn we dan nu in het heerlijke relaxte plaatsje Dali. Dali staat bekend om de BAI mensen en de witte huisjes en heeft een een heerlijk rustig centrum waar je lekker kan eten.
Gisteren voelde ik me inmiddels al weer heel wat beter wat mij heeft doen besluiten mee te doen met een excursie. Een fietstocht rondom een meer met diverse dorpjes. 46 kilometer, ach ja als de oude baas van 76 en nog een paar anderen die ook ziek waren mee gaan, dan kan ik ook niet achter blijven.
Ik heb het gehaald. Het was mooi maar ook vermoeiend.

Na een verjaardag in de avond zit ik nu als een slappe vaatdoek op de stoel in het hotel. Een dag niets, elke keer als ik opsta draait alles tien keer in de rondte. Wat het is, denk gewoon wat oververmoeid doordat ik natuurlijk niet goed uit heb gerust na het ziek zijn, dus dat doe ik vandaag dan maar lekker.
Met als resultaat dit reisverslag.

Zoals ik eerder al vertelde is de mogelijkheid tot internet niet erg best, WIFI is er niet overal en de meeste computers bij de hotels doen het gek genoeg niet.
Ik ga nog een poging doen om wat foto's de uploaden maar of het lukt zal het zien.

Morgen reizen we in ieder geval met de bus verder naar het karst gebergte. Ik hoop jullie snel weer een berichtje te kunnen doen.

groetjes wendy

  • 24 Augustus 2012 - 08:07

    Marjan De Jong:

    Heej Wendy want een avonturen! ondanks de "schoongespoelde darmen" zie je wel heel van China op een bijzondere manier! veel plezier nog!! xx

  • 24 Augustus 2012 - 10:19

    Chris De Beet:

    Ha Wendy,
    Leuk weer iets van je te horen en te zien euke foto,s!Hopelijk gaat het nu weer wat beter en kun je nu zonder diareeturbo fietsen en wandelen! Hier in olland begint langzaam het normale leven wee op te starten alleen Noord heeft nog een week vakantie.Dus er komt wr een einde aan fileloos autirijden en de halve achterhoek wordt weer opnieuw geasfalteerd dus omleiding op omleiding!Tot ziens maar weer en pas op jezelf!

  • 24 Augustus 2012 - 10:58

    Diny Verwoolde:

    He meis we hadden natuurlijk regelmatig even contact, maar met dit mooie verslag kan ik me helemaal inleven hoe je het daar naar de zin hebt en alles beleefd. Ik zal oma vanavond ook even uitleggen hoe ze je versagen kan lezen, ze is ook erg benieuwd. Volgens je reisschema blijf je nu wat langer op de zelfde plek kan je gelukkig wat bij komen. Geniet nog even en volgens de berichten kom je ook met mooi weer weer thuis, een dikke kus xx

  • 24 Augustus 2012 - 10:58

    Diny Verwoolde:

    He meis we hadden natuurlijk regelmatig even contact, maar met dit mooie verslag kan ik me helemaal inleven hoe je het daar naar de zin hebt en alles beleefd. Ik zal oma vanavond ook even uitleggen hoe ze je versagen kan lezen, ze is ook erg benieuwd. Volgens je reisschema blijf je nu wat langer op de zelfde plek kan je gelukkig wat bij komen. Geniet nog even en volgens de berichten kom je ook met mooi weer weer thuis, een dikke kus xx

  • 30 Augustus 2012 - 13:32

    Marianne:

    Hoi Wendy,

    Leuk om je verhalen en foto's mee te krijgen. Weer een bijzondere reis!
    Geniet nog van de laatste dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1366
Totaal aantal bezoekers 27149

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: