hoi allemaal. - Reisverslag uit Peking, China van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu hoi allemaal. - Reisverslag uit Peking, China van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

hoi allemaal.

Blijf op de hoogte en volg wendy

16 Augustus 2012 | China, Peking

hier ben ik weer na een tijdje. De wifi verbindingen en internet cafes zijn helaas hier niet overvloedig aanwezig. Heeft dus even geduurd.

Momenteel zit ik op het vliegveld van xi'an te wachten op mijn vlucht naar chengdu. even iets anders dan de trein.

in de laatste dag van beijing zijn we in de ochtend naar het gigantische tian an men plein geweest, ook wel het plein van de hemelse vrede. Zo groot dat er een miljoen mensen op kunnen. Het was er nu dan ook druk, alleen met mensen die in de rij stonden om de oud dictator mao te zien, wel geteld @
2 uur!
in al die drukte gingen we daarna door naar de verboden stad, ook al zo druk maar wel erg indrukwekkend.
Als laatste konden we tot rust komen in de rustige tempel of heaven. Een gigantische gekleurde houten tempel.

Al zweten konden we daarna de trein in om de nacht te overbruggen. De trein viel gelukkig mee. Wel chinese toiletten maar gelukkig schoon. De bedjes waren zo smal dat ik amper me om kon draaien maar ook schoon en al met al heb ik gelukkig ook nog wat geslapen. En raad is ik heb geen kakkerlak gezien!!!!

in de ochtend om half 7 kwamen we dan eindelijk aan in xi'an. Een stad die omgeven is van smog! en het weer ruim 30 graden. zweten dus!!!!
na een snelle douche op naar de volgende excursie, voel me net zo'n japanner!!!
de ochtend begon met de big goose pagoda, een mooie boedistische tempel. En vervolgens zijn we naar de medicine markt geweest met, hondenlullen, gedroogde kikkers, schorpioenen, en nog vele rare andere alternatieve medicamenten. Erg leuk.
Als klap op de vuurpijl ben ik in de middag maar het welbekende terracotta leger geweest. Erg mooi, al had ik wel gedacht dat er meer opgegraven zou zijn.

Na een warme nacht ben ik vandaag in de ochtend op fiets!!!! 13 kilometer over de eeuwenoude stadsmuur geweest. Een super route met mooie uitzichten.
Na een lekkere douche zit ik nu op het vliegveld van xi'an om te vliegen naar chengdu ipv met de trein! heerlijk.

Kortom heel veel gezien en gedaan, helaas kan ik geen foto's uploaden tot nu toe. Ik hoop binnenkort wat te kunnen laten zien, het is tot nu toe nog redelijk westers met wat roggelende chinesen!

tot ziens allemaal, tot de volgende keer!

• 17 Augustus 2012 - 11:42

Manon:

Super vet!! Ben wel erg nieuwschierig naar fotos hoor!! :))
    Veel plezier!