Nog 6 weken te gaan!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu Nog 6 weken te gaan!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

Nog 6 weken te gaan!!

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

30 Juni 2012 | Nederland, Deventer

Hoi allemaal

Nog 6 weken te gaan en dan is het weer zo ver, ik ga weer op vakantie!
Dit jaar is het, het gigantische China geworden.
10 augustus laat ik mijn kat en huis over aan de oppas en vlieg ik in ongeveer 11 uur naar de Miljoenen stad Beijing! China's hoofdstad is een fascinerende mix tussen oude tradities en een moderne metropool. De muur, het zomerpaleis maar ook de ouderen die s'ochtens in het park aan tai chi doen staan hoog op mijn lijstje.
Hierna volgt een treinreis naar Xi'an waar natuurlijk het terracotta leger niet te missen is.
Na een twee treinreis om de immense kilometers te overbruggen kom ik in Chengdu terecht. In totaal reis ik in kilometers bijna drie keer op en neer naar spanje deze vakantie.
Na Chengdu gaan we het platteland op waar ik Lijiang, Dali,het stenen woud en de rijstterrassen van ping'an mag zien. Uiteindelijk kom ik in het zuiden van China uit in Yangsuo. Waarna ik na 21 dagen weer terugkeer naar ons kleine Nederland.

Mijn visum heb ik binnen, de groep zit vol en het aftellen is begonnen. Vanuit hotelletjes, kleine internet cafetjes, zoekend naar wifi verbindingen zal ik proberen geregeld wat van mijn belevenissen te delen.

'Zai jian' Tot Ziens!


  • 30 Juni 2012 - 09:31

    Wilma:

    Alweer een geweldige reis voor de boeg, Wendy. Een goede reis met hopelijk veel mooie ervaringen in China.

    groetjes,
    Wilma

  • 30 Juni 2012 - 12:15

    Paulien:

    Ik verheug me op je reisverhalen! Veel plezier en geniet er van.


  • 30 Juni 2012 - 15:09

    Paps:

    Mijn reizende dochter is 2 juli jarig ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wendy

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27143

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Indonesie

10 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

alles wat beweegt kun je eten met stokjes!!

08 Juli 2011 - 30 Juli 2011

tempel route in zuidelijk india

18 September 2010 - 09 Oktober 2010

reis naar het dak van de wereld!

04 September 2009 - 19 September 2009

reis door de woestijn van het oosten

Landen bezocht: