bijna al weer thuis - Reisverslag uit Delhi, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu bijna al weer thuis - Reisverslag uit Delhi, India van wendy verwoolde - WaarBenJij.nu

bijna al weer thuis

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

07 Oktober 2010 | India, Delhi

hallo allemaal

het is een tijdje geleden maar ik ben er weer.!
nu van vanuit delhi ondertussen veel gezien en beleefd.

indd eerst een dage relaxen gedaan, heb gewinkeld en daarna een zwambad opgeocht, heerlijk decadent met een coctail bij het zwembad gelegen. daarna in de avond met de hele groep lekker bij rum doodle gegeten, een heerlijk restaurant.
de volgende ochtend zijn we om 11:00 vertrokken naar nagarkot, een kleinplaatste in nepal waar je een schitterend uit zicht hebt over het himlaya gebergte verder was er niet zo veel te doen. ik heb er wat gekaart en en verder niet zo veel gedaan. de volgende ochtend werden we gewkt door de wake up call om 05:30 erg vroeg maar het uiticht was wel de moeite waard. nadein op naar de trekking. een wandeltocht van ruim 5 uur, ja spierpijn had ik wel, maar het was erg mooi door het landschap van rijstevelden, dorpjes, spelende kinderen.

daarna met de local bus op naar bakhpatur, een heel oud dorpje met beschermt stadstoezicht. erg gezellig om door heen te lopen.

de dag erop op naar chitwan, al lipe dit helaas wat vertraging op. de tas van onze gids was uit zijn hotelkamer gejat. we konden pas een uur later vertrekken, en tot overmaat van ramp moesten we onze bus ook nog als ambulance inrichting nadat 1 van onze reisgenoten flauwviel van de hitte en het de buikklachten. het ergste was nog wel dat we wederom weer in de file kwamen te staan waardoor we s'avodns laat pas in chitwan national prak. aankwamen. niet zo veel gedaan lekker gegeten en gechild met een wiskey notabenen samen met de reisgids op de patio! heerlijk.
de volgende ochtedn betijds op voor de kanotocht. we zouden krokodillen zien, echter bleek het paringsseizoen te zijn???? we hebben er dus geen een gezien. nadein een wandeling dor het woud gemaakt, warm was het in ieder geval. !!
nog effe een bezoekje gebracht aan de olifantenfarm waarna weer terug gingen naar de het hotel. wederom lekker met een boekje op de patio neer geknald en niets gedaan, vernoied slaat inmiddels een beetje toe. in de middag nog en olifanten safari gedaan waar ik neurshoornd heb gezien!

naein op tidj in bed want de volgende ochtend vertrokken we om 05:30 met de bs naar de grens om in india weer op de trein te spannen nu voor 18:00!!
de treinrit verliep soepel. echter bij het uitstappen vlied weer een ander reisgenootje flauw van de hitte en dusdanig dat we naar het zoeknhuis moesten voor hechtingen! op met de gids naar de dichtsbijzijnde hosptal, wel te verstaan een gouvermetel( algemeen voor iedereen toereikend). heb mijn ogen er uit gekeken. geen privacy mensen half dood met alle familie er om heen, ook een aantal overleden mensen! hoewel de reden niet zo leuk was (reisgenootje maakt het inmiddels weer redelijk (staat onder strikte toezicht van mij:)) vodn ik het ook wel een keer leuk om mee te maken!

en nu, in delhi dus, vanavond eens kijken of een restaurantje kunnen vinden en morgen de laaste dag alweer. we hebben sigtsi"ing door delhi de hele dag en in avodn een afriondend diner. ik ben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe om naar huis te gaan, vermaakt hier prima, en ga alles denk ik best wel missen hier. (behalve mijn warme douche d rustige straten en het eten.

als ik thuis ben zal ik de foto's er allemaal op gaan zetten!!!

tot snel in nederland

groetjes en liefs wendy!

• 07 Oktober 2010 - 14:47

Esther:

Geweldig om te lezen allemaal. Wat een avonturen. Genietse van de laatste tijd en een goede vlucht naar huis.
    Liefs Esther.

• 07 Oktober 2010 - 15:40

Manon:

Nu heb ik het woord reisgids horen vallen,, maar wet ik verder nog niets!! whaha..
    Ik wacht 'geduldig' af tot je thuis bent!

ben nu al benieuwd naar de foto's!

Dikke kus

• 07 Oktober 2010 - 15:53

Lonneke:

Ja inderdaad weer die reisgids!!!

• 07 Oktober 2010 - 18:31

Oma:

Ik heb enorm genoten
    Tot ziens weer in nederland Oma .

• 07 Oktober 2010 - 18:43

Marjan:

nou wendy wat een belevenissen allemaal! geweldig! wel lekker dat je toch af en toe "verplicht" bij het hotel moet blijven...ik kan niet wachten tot de foto's! en aan de whiskey? heb je de smaak te pakken en wil je volgende week nog mee met Leo naar de whiskeyproeverij? ;-)

• 07 Oktober 2010 - 20:21

Chris En Annet:

We zullen je verhalen missen!! Goede reis terug en see you op de afdeling!!

Verslag uit: India, Delhi

reis naar het dak van de wereld!

18 september is het dan zo, dan heb ik een nieuwe reis gepland naar india/nepal.

Reisbeschrijving
Jaipur is de roze hoofdstad van de meest kleurrijke Indiase deelstaat, Rajasthan. Hier kun je genieten van de heerlijke middeleeuwse sfeer die dit gebied zo kenmerkt. Je ziet apen, kamelen en koeien in de stad. De prachtige paleizen en forten in en rond Jaipur worden opgesierd door vrouwen in felgekleurde sari's.

Meest heilige stad van India
Via de verlaten keizersstad Fatehpur Sikri bereik je Agra, waar je het grootste wereldwonder van India, de Taj Mahal, kunt bewonderen. Hier stap je op de nachttrein door het hart van India naar Varanasi, de heiligste stad die dit immense land kent. Wat je hier meemaakt als je 's ochtends vroeg duizenden mensen ziet bidden en baden in de rivier de Ganges valt niet te beschrijven. Dit moet je met eigen ogen zien. Een optionele tocht in een roeiboot langs één van de oudste steden ter wereld is een belevenis die je nooit meer zult vergeten.

Geboorteplaats van Boeddha
Dan volgt een rit door het boerenland van India waar het leven nog niet veel veranderd is de afgelopen eeuwen. Je passeert de grens en gaat Nepal in naar Lumbini, de geboorteplaats van Siddhartha Gautama, beter bekend als 'Boeddha'. De drie belangrijkste plekken van dit land, met zijn adembenemende landschappen en ongelofelijk vriendelijke mensen, ga je uiteraard verkennen. Via een slingerweg tussen steile bergwanden rijd je naar Pokhara, waar je met helder weer oog in oog komt te staan met de besneeuwde bergketens van het Annapurnagebied. Pokhara was ooit een echt hippie-oord. Het is prachtig gelegen aan een bergmeer, waar je kunt roeien of vanuit één van de tuinen genieten van geweldige panorama's. Natuurlijk kun je een wandeling maken met uitzicht op enkele van de hoogste bergen ter wereld.

Besneeuwde Himalayatoppen
Via een pas in de bergen bereik je de vallei van Kathmandu waar je je ogen uitkijkt vanwege de opeenstapeling van tempels, stoepa's en andere heiligdommen. Wie de sfeer van deze stad heeft geproefd, komt er beslist nog een keer terug. Nagarkot ligt aan de rand van de Kathmanduvallei. Bij het eerste ochtendlicht kun je bij helder weer genieten van het uitzicht op de besneeuwde Himalayatoppen. Over een dalend pad met prachtige uitzichten en door lieflijke dorpjes loop je van Nagarkot naar Bhaktapur, de meest pittoreske koningsstad met zijn nog steeds een middeleeuwse uitstraling. (Je kunt dit traject tegen bijbetaling ook per taxi afleggen.)

Per olifant door de rimboe
Het laatste hoogtepunt in het Nepalgedeelte van de reis is het Chitwan Nationaal Park. Dit mooie natuurreservaat aan de voet van de Himalaya is een heerlijk gebied om bij te komen van deze zeer afwisselende reis. Hier kun je per olifant of lopend de Indiase neushoorns bekijken. Als je geluk hebt, tref je een luipaard of misschien wel een tijger in deze typisch Aziatische jungle.

Exotische bazaars
In een heksenketel van knetterende brommertjes en loslopende heilige koeien liggen in het oude Delhi de prachtigste monumenten verscholen. Het moderne Delhi vind je rondom Connaught Place, een groot rond plein met vele winkels en goede restaurants. Delhi is dé plek om aan het einde van je prachtige reis exotische bazaars te bezoeken en nog enkele souvenirs te kopen. Dit is de ultieme 'travelling on a Shoestring' reis naar India en Nepal.